top of page

Sådan bliver din håndværker forretning set på nettet


Har du en en hjemmeside, som er trist og kedelig? Ingen ser den, og du får ingen henvendelser fra den? Du siger måske, at det ikke kan betale sig at have en hjemmeside. Eller måske tænker du lige frem, at "det ikke virker" - internettet altså. Når man som kunde besøger en hjemmeside, som virker gammeldags og umoderne, så får man ikke tiltro til, at virksomheden kan løse den opgave man har, og så er man hurtigt videre. Længere er den ikke. Forestil dig, at du selv skal på ferie. Du eller din ægtefælle kigger jer lidt omkring på internettet på forskellige hjemmesider for at finde det bedste tilbud og mest attraktive rejse. Hvis I kommer ind på en side, som er håbløs gammeldags, så tør I da heller ikke at bestille rejsen der, vel? Vi vil som kunder overbevises om, at leverandøren, håndværkeren eller butikken er opdateret og aktiv. Derfor skal din hjemmeside altid være indbydende og imødekommende. 3 ting som SKAL være i orden hvis du skal gøre dig forhåbninger om, at kunderne vælger din håndværkerforretning, når de søger på nettet. 1) Den side kunderne møder skal være enkel, overskuelig og lavet med moderne skrifttyper, flotte billeder og let tilgang til dine kontakt oplysninger. 2) Websiden skal vise, hvad du kan, hvad du tilbyder og naturligvis afspejle din virksomheds identitet, og hvad I står for.

3) Websiden skal være hurtig, "tale" sammen med de sociale medier og være optimeret til de søgemaskiner, der sender kunderne hen til dig.

Som håndværker er det ikke særligt sandsynligt, at du selv ved, hvordan man får det på plads. Vi laver websider, men ved jo eksempelvis ingenting om, hvordan man sætter et vindue i. Derfor er det fornuftigt, at du får professionelle til, at kigge på din nuværende webside og komme med et bud på, hvad der kan laves og gøres. Faktisk så kan du her i april være heldig:

VIND EN GRATIS WEBSIDE til din håndværkerforretning Vi tilbyder nemlig 1 HÅNDVÆRKERVIRKSOMHED en helt ny webside GANSKE GRATIS. Skriv herunder navnet på den, som vil blive rigtig glad for en ny webside, og hvilken type håndværkervirksomhed han/hun har. Hvis det er dig selv, så skriv Facebook profilnavnet på din virksomhed, og hvorfor du mener, at det er dig der skal vinde. Du må meget gerne dele dette opslag på din Facebookprofil og følge vores profil @buroburo. Der kommer masser af gode ideer i månederne der kommer. Vinderen udtrækkes 1. maj og senest 4 uger efter, er din nye webside i luften, hvis du er den heldige vinder. Gevinsten defineres i detaljer til vinderen og gevinsten kan ikke ombyttes til kontanter.


bottom of page