Jeg vil have mere ud af mit markedsførings budget...
Det er en kommentar der ofte kommer fra selvstændige erhvervsdrivende, når vi møder dem første gang. Næsten dagligt ringes de op af en sælger, som har et "usædvanligt godt tilbud" omkring deres markedsføring, og alt for ofte bruger de penge på den slags, uden at det giver en ordre i bogen. Vi mener, at man bør undgå den form for markedsføring og så få lagt en rigtig strategi i stedet. Hvis man gør sig nogle seriøse overvejelser omkring, hvem man gerne vil handle med, hvor man finder dem, hvad deres behov er og hvornår man bedst “træffer dem”, så er man allerede godt på vej. Man vælger de mediekanaler, som besøges mest af målgruppen, på de tidspunkter hvor de oftest er der, og så frigiver man det tilbud, som lige præcist skal friste den aktuelle målgruppen. Hvis din visuelle identitet er i orden og de samtidig fristes af dit tilbud, så føler kunderne sig trygge og begynder at handle med dig. De skal altså tiltrækkes af udtrykket - ikke kun tilbuddet, hvis du vil undgå at de vælger en konkurrent i stedet for. Herefter er det selvfølgelig vigtigt, at det er nemt for kunden at gøre brug af tilbuddet. At du er lige ved hånden, at varen er i orden, og at det hele herefter foregår, som du lover. Selvom alt dette er på plads, er der jo ingen garanti for en ordre. Men sandsynligheden er væsentlig større, end hvis du bare annoncerer på de kanaler, der lige ringede til dig med et godt tilbud på den rigtige dag. Til dagligt arbejder vi med opgaver for forskellige erhvervsdrivende, der gerne vil have bedre resultat af deres markedsføring. Det kan være nyt grafisk design, strategier for digital markedsføring eller andre opgaver der kan lægges hos et reklamebureau. Det er i den sammenhæng ret interessant at se, hvor mange der faktisk overhovedet ikke har gjort sig overvejelser omkring, hvordan de når ud til deres målgruppe. Ja, der er faktisk mange virksomheder der ikke engang har defineret deres målgruppe. Og så er det svært at få gode resultater. Er det også sådan i din virksomhed? Det kan der heldigvis gøres noget ved. Kontakt reklamebureauet BüroBüro, og lad os hjælpe dig til, at få mere ud af dit markedsføringsbudget (stort eller småt) og flere kunder i butikken. Du bliver med garanti overrasket over resultatet. Bemærk; Der er stor forskel på at "brande" et produkt eller en virksomhed - og så at annoncerer for at få en ordre i bogen. Her taler vi ikke om "branding".