top of page
  • Forfatters billedeSanne Skovrider

Nye selvstændige rådgives desværre til at begå en stor fejl...


(Billed: www.homeloving.dk - ny selvstændig, som er i gang 1. september 2017. Tillykke) Endelig springer du ud i det og afprøver din livsdrøm. Herligt og tillykke med det. Glæd dig, det er sjovt og udfordrende og for det meste også ret fedt. Først er der næsten uoverskueligt mange ting, som skal være klar, og du har sikkert en huskeliste så lang... Alene på marketingsiden, er der rigtig mange opgaver. Når der er udarbejdet en forretningsplan og en strategi, kommer alt det med markedsføringen. Navn og visuel identitet. Skal der laves navnebeskyttelse? Bestilles domæne og udvikles website. Konkret marketingplan og annoncer, tekster, billeder etc. Kampagner til de sociale medier. Du skal måske bruge dekoration til en forretningsfacade, dekoration til butikken eller særlige prisskilte? Visitkort, flyers, brochurer, kataloger, gavekort, plakater, emballage, poser og indpakning eller hvad ved jeg... Der er virkelig mange ting, som du skal have styr på, før du kan “gå i luften”. Budgettet er oftest lidt stramt, når man er iværksætter. Bankerne smider ikke 1000-vis af kroner efter en iværksætter i dag. I know. Nogle bliver endda af deres finansielle rådgivere overbevist om, at det er “bedst at vente med al for store indsatser på marketingfronten”, for at spare. De rådgiver altså til at vente med det, der giver opmærksomhed! Det er en fejl. En stor, dyr fejl. Hvordan skal det blive til en forretningssucces, hvis kunderne ikke bliver fristet til at gå ind i din butik, hvis de overhovedet finder den? Hvis ingen læser om dig i avisen, på de sociale medier eller andre steder? Hvis de ikke inspireres af den vare, du gerne vil sælge, og på ingen måde får kendskab til, at den findes? Hvis hele dit marketing set-up er begrænset til hjemmelavede visitkort og en pinlig webside, hvordan skal det så blive en succes? Du bliver overhalet af andre med styr på den plan, og kunderne vælger en anden forretning. Skærer du for meget på marketingbudgettet eller bruger du budgettet forkert, kan det i værste fald betyde, at du lige så godt kunne lade være med at oprette et momsnummer. Så når din finansielle rådgiver strammer grebet, mens I taler om strategien på det område, så bank i bordet. Stå fast. - og kontakt så nogle professionelle og hør, hvordan man kan gøre det korrekt, indenfor et overkommeligt og rimeligt budget. Det er vigtigt! Øh, ja.... vi står naturligvis til rådighed hos BüroBüro.


bottom of page